En sexblogg

Varför just en sexblogg..?

Sex har alltid varit ett ganska förbjudet samtalsämne. Visserligen har det aldrig funnits någon direkt lag mot ämnet men det står definitivt med bland de oskrivna reglerna. Att prata sex har ansetts vara pinsamt, till och med vulgärt, kanske har många fortfarande den uppfattningen.
 
Dock har folk börjat öppna upp sina sinnen och sex har blivit allt mer accepterat. Media, som har så mycket inflytande, har spelat en stor roll i denna fråga. På sista tiden har det även dykt upp olika pogram på TV som även öppnat upp folks inställning och fört den här frågans utveckling vidare. Exempelvis "Sex and the city" och "fråga Olle". De flesta har numera lättare att prata om sex och det är väl en av anledningarna till att en sådan här blogg är möjlig.

I tonåren var allt väldigt förvirrande, man var i en fas då man varken var barn eller vuxen, då man utvecklades som mest. En krånglig fas, då intresset för sex vaknade. Att prata med sina föräldrar kan ta emot och kännas svårt. Att gå till skolsystern och prata kan också kännas fel. Det är svårt att lära sig. Det är svårt att fråga.

Därför delar jag med mig av mitt sexliv. Kanske känner ni igen er i olika situationer, kanske tar ni lärdom av mina misstag. Kanske är denna blogg endast underhållning för er. Men den finns här i vilket fall, och jag hoppas att ni kommer att uppskatta den.

Kommentarer
Postat av: Linda

Modigt! =)

2008-08-12 @ 02:34:43
URL: http://lindafunde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0